3. Цілі
та завдання експериментальної роботи
а) Вироблення єдиного підходу всього педагогічного
колективу до навчання дошкільників, першокласників і частково другокласників
(перше півріччя), який передбачатиме зниження навантаження на кожну дитину,
скорочення часу сидіння за партою, особливо трудомісткої й стомлюючої роботи
із прописами, впровадження в структуру уроку пісень і рухливих ігор за темою
уроку.
Повне скасування домашніх
завдань у першому класі й на початку другого класу, значне скорочення обсягу
домашніх завдань у всіх класах початкової й основної школи.
Ціль. Збереження
дитячого здоров'я, підвищення інтересу до навчання.
б) Розробка й
апробація єдиних ігрових навчальних програм "Веселкова Школа –
малятам" для дошкільного, першого класу й першої половини другого
класу.
Ціль.
Забезпечення наступності під час переходу від дошкільної
до початкової освіти.
в) Розробка й
апробація в початковій школі єдиних навчальних програм з усіх предметів з курсу
основної школи (біології, географії, історії, фізики, хімії, астрономії) – "Основна школа
– малятам-веселятам".
Розробка
й апробація випереджувальних програм навчання з усіх предметів початкової школи
(читання, українська мова, математика, "Україна і я " і т.д.).
Ціль.
Забезпечення наступності під час переходу від початкової до основної школи.
г) Розробка й
апробація серії методичних посібників "Веселкова Школа" –веселкових
уроків і веселих контрольних до них, які дають навчальний матеріал спочатку в
ігровій формі, потім за допомогою спостережень і практики, різноманітної наочності: малюнків, схем, діаграм, глобуса,
географічних карт, а відтак спеціального устаткування, приладів і реактивів для
проведення практичних, експериментальних, лабораторних робіт та їх теоретичного
обґрунтування.
Ціль.
Одержання міцних знань, інтенсифікація процесу навчання, задоволення зростаючої
потреби дітей у пізнанні навколишнього світу.
д) Розробка й
апробація єдиних навчальних програм "Веселкова Школа", з підготовчого
по 12-ий клас, що включають у себе всю програму початкової, основної і старшої
школи в розширеному й поглибленому вигляді.
Ціль.
Збереження й виконання державних стандартів МОН України в навчальних програмах
"Веселкова Школа".
е) Розробка й
апробація серії творчих програм художньо-естетичного циклу "Веселковий
світ" для 0-4 класів.
Ціль.
Всебічний гармонійний розвиток здібностей дитини.
ж) Розробка й
апробація лінгвістичної програми "Веселковий хоровод".
Ціль.
Повноцінне оволодіння декількома іноземними мовами.
з) Проведення всезакарпатського і
всеукраїнського конкурсу "Веселкова Школа".
Ціль. Впровадження комплексної оздоровлювально-розвиваючої
освітньої системи "ВЕСЕЛКОВА
ШКОЛА" в школьній практиці.
і) Розробка
та наукове обгрунтовання нової моделі освіти – Веселкової педагогічної
технології.
Ціль.
Впровадження Веселкової педагогічної технології в практику роботи
закарпатських, а відтак і українських шкіл.
4. Науково-педагогічні принципи Веселкової
педагогичної технології
Мета та завдання комплексного
експерименту «Веселкова Школа» виходять з принципів, які
узгоджуються з загальними принципами дидактики та відображають сучасний рівень
розвитку та напрямки становлення нової освіти в Україні і світі.
Принцип ОЗДОРОВЛЮВАЛЬНОГО
НАВЧАННЯ, який передбачає збереження здоров’я учнів за рахунок зниження
навантаження, скорочення тривалості уроку, введення в структуру уроку рухової
активності, а також впровадження в шкільну практику простих оздоровювальних
прийомів на основі сугестопедії (арттерапія, пранотерапія та іи.), прийомів
лікувальної фізкультури, точкового масажу, фітотерапії (настій шипшини з медом
і лимоном).
Принцип ГУМАНІТАРИЗАЦІЇ
освіти, який передбачає утвердження духовних цінностей, як першооснови у
визначенні змісту освіти, формування цілісної гармонійної картини світу,
невід’ємною частиною якого є людина та її духовний світ, формування духовної
особистості.
Принцип ГУМАНІЗАЦІЇ,
який полягає в олюдненні знання, в рішучому повороті освіти до особистості
учня, у забезпеченні сприятливих умов для розвитку його здібностей, творчого
потенціалу на основі прийняття його особистісних цілей і запитів, творчого
співробітництва з учнем.
Принцип ОСОБИСТІСНОГО
ПІДХОДУ до учня, вчителя, батьків учня закликає вбачати і в дітях, і
в дорослих, залучених до освітнього процесу, неповторну унікальну особистість,
постійно розкривати їх досягнення в навчальному процесі, враховувати
індивідуальні особливості.
Принцип СИСТЕМНОСТІ
забезпечує цілісність освіти, як єдиного комплексу гуманітарних, природничих,
суспільних наук.
Принцип НАУКОВОСТІ
навчання, який вимагає включення в навчальний процес науково-достовірних знань,
що відповідають сучасному рівню розвитку науки і відповідають віковим
особливостям учнів.
Принцип НАОЧНОСТІ
дозволяє збагачувати чуттєвий досвід учнів, уточнювати їх уявлення і тим самим
розвивати спостережливість.
Принцип
ВИПЕРЕДЖУВАЛЬНОГО НАВЧАННЯ дозволяє давати дитині міцні знання за
рахунок інтенсифікації процесу навчання, задоволення постійно
зростаючої потреби дітей у пізнанні навколишнього світу.
Принцип
НАСТУПНОСТІ покликаний забезпечити взаємозв’язок між усіма ланками навчання:
дошкільною – початковою – основною – старшою – вищою.
Принцип
ПРІОРИТЕТУ РОЗВИВАЮЧОГО НАВЧАННЯ, який стверджує безпосередній вплив
навчання на розвиток дитини, формування в неї нових
здібностей. Система розвивального навчання передбачає
засвоєння учнями навчального матеріалу шляхом самостійного чи групового дослідження,
на основі якого учні роблять науково обґрунтовані висновки, вчаться
орієнтуватися в навчальному матеріалі. Цей підхід дає змогу будувати зміст
навчальних предметів у логічній послідовності, від 1 до 12 класу,
уникаючи концентричності змісту освіти, притаманної традиційній школі.
Принцип
ПРІОРИТЕТУ ТВОРЧОЇ ДІЯЛЬНОСТІ передбачає створення таких методик і технологій
навчання, навчальних посібників та підручників, які побудовані діяльнішому
підході до навчання, активізують пошукову діяльність і створюють максимально
сприятливі умови для творчої діяльності учнів.
Принцип
ДОДАТКОВОСТІ в програмі «Веселкової Школи» требує, щоб нові методики,
технології, навчальні посібники, підручники, які створюються повинні
доповнювати один одного так, щоб методично та ідейно складати єдиний навчальний
комплекс, який поєднує гуманітарний, природничий, математичний,
художньо-естетичний аспекти сприйняття навколишнього світу.
Принцип
ІНТЕГРАЦІЇ поєднує всі попередні принципи в цілісну навчально - виховну систему.
Принцип ІНТЕГРАЦІЇ відображає глибокий взаємозв’язок гуманітарних, природничих,
загальнолюдських, моральних та інших аспектів розвитку, навчання та виховання
дітей. Принцип передбачає реалізацію багаторівневої та різнонаправленої
інтеграції змісту, методів та технологій освіти у комплексній програмі розвитку
дітей «Веселкова Школа» .
|